18.05.-22.05.2020
Українська мова
1 група
19.05.
Узагальнення і систематизація про частини мови.
Переписати. Визначити, якою частиною мови
виражено звертання. У формі якого відмінка стоїть ця частина мови?Синтаксичний
розбір одного речення.
Терпи, козаче, горе, то перепливеш
море. Роби, небоже, то й Бог дасть, може. Їж, язик, та не ходи до музик.
Скільки, горобчику, не мудруй, а соколом не станеш. Тобі, вовче, кози пасти.
Вези, кобило, хоч тобі не мило. Їж, коза, лозу, коли сіна нема. Подивися,
козле, у воду на свою вроду. Як не крутись, собако, а хвіст – ззаду. Буває, й
ведмідь літає, а теля вовка хапає. Казали, минеться, а воно тільки настає.
Народна творчість.
22.05
Підготовитися до контрольного диктанту
_____________________________________________Підготовитися до контрольного диктанту
Параграф 37,вправа 512,параграф37,впр,524.
______________________________________________
Вивчити сурядні і підрядні сполучники сполучники
а) єднальні: і, й, та (=і), ні ... ні. Вони означають поєднання або приєднання:
За Володимира і за його сина Ярослава держава Київська була найсильніша й найелавніша (М. Грушевський).
Летіла зозуля з поля на долину, та й сіла кувати на мою калину (Народна творчість);
б) протиставні: а, але, та (=але), проте, зате, однак, які виражають зіставлення або протиставлення:
Життя не має ціни, але воля дорожча за життя (Народна творчість).
Труднощі мучать, зате розуму учать (Народна творчість);
в) розділові: або, чи, або ... або, чи ... чи, то... то, чи то... чи то, які вказують на несумісність явищ або їхню черговість:
Сполучники підрядності з'єднують залежну частину складного речення з головною.
До сполучників підрядності належать:
1) означальні: що, щоб, неначе, ніби, як:
Нещасна, неправдива людина, що добровільно й легко зрікається рідної мови (Б. Харчук);
2) з'ясувальні: що, як, щоб, ніби, мов:
Я довго стояв на вершині дніпрової кручі і слухав, як сивий невпинно котив свою воду (Л. Первомайський);
3) ступеня і способу дії: щоб, що, як, чим, тим, мов, наче, неначе, ніби, ніж:
Цвіте липа так буйно й розкішно, що все місто плаває в задумливому мареві (Ю. Яновський);
4) часу: як тільки, як, коли, поки, щойно, ледве:
Щось несказанно чарівне і зворушливе криється в природі, коли під місяцем бовваніють чи іскряться розмивчастим відливом чубаті полукіпки (М. Стельмах);
5) причинові: бо, тому що, через те що, оскільки, у зв'язку з тим що:
Люблю людей землі моєї, бо й я землі моєї син (В. Сосюра);
6) умовні: якщо, якби, коли б:
Якби ви знали, паничі, де люди плачуть, живучи, то ви б елегій не творили... (Т. Шевченко);
7) мети: щоб, для того щоб:
Якби мені дістати струн живих, потужну б пісню я на струнах грала (Леся Українка);
8) допустові: незважаючи на те що, хоч, дарма що, хай:
Хоч і зазирало сонце крізь листя старих буків всередину лісу, проте віяло тут прохолодою
(О. Маковей).
2 група
________________________________________________
_________________________________________
19.05
Вигук. Написання вигуків. Параграф 51, с. 196-197 тести
22.05
Контрольна робота з теми «Службові частини мови. Вигук»
12.05
Параграф 49. Правопис часток. Вправа 529. Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=Yx1OadlhfLg
15.05
Параграф 50. Не, ні з різними частинами мови. Вправа 533. Переглянути
відео
Параграф 47, вправа 503.
________________________________________________________________________
Параграф 45, впр.481. Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=67qj9nwARgQ
Параграф 46, вправа486.
Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=MM5ssOue3nE
________________________________________________________________
1 група
Скласти 6 речень з прийменниками.
2 група
Завершити роботу над контрольним переказом.
___________________________________________________________________
І група
Параграф 42, вправа 438
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=fqdE50sIt1Q
Параграф 42, вправа 438
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=fqdE50sIt1Q
ІІ група
- Підготуватись до к.р. з теми «Прислівник».
- Параграф 35, впр.455(усно)
__________________________________________________________________
- Параграф 41, вправа 443.
- Підготуватись до контрольної роботи , виконавши тести за посиланням join.naurok.ua Код 361615
ІІ група
- 1. Перегляньте відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=amjvAjIwXcs
- 2. Стор.194 (вивчити правило), впр. 419.
_________________________________________________________________
І група
- Параграф 39, впр.397.
- Параграф 40, впр. 418.
- Виконати тестові завдання. відкривши посилання join.naurok.ua Код доступу 906365
- https://www.youtube.com/watch?v=ij3CQJuTR-s&t=94s перегляньте відео
- Перегляньте відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=ij3CQJuTR-s
- Виконайте самостійну роботу на classroom.
- Параграф 39, впр. 394
ІІ група
- Параграф 34: правила вивчити напам’ять, впр.406,410. Вправа 394(усно), 395(письмово)
- Параграф 37, вправа 383.
- Параграф 38, вправа 387.
Українська література
19.05
Контрольна робота з теми «Ми- українці»
21.05
Аналіз контрольної роботи
__________________________________________________________________________
А. Малишко. Вірші напам’ять
__________________________________________________________________________
А. Малишко (с.279-280)читати, відповідати на запитання.
А. Малишко «Чому сказати сам не знаю». Один із віршів А. Малишка вивчити напам’ять.
_________________________________________________________________
С.262-270 читати, відповідати на запитання.
___________________________________________________________________________
Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили». Читати стор.254-262, відповідати на запитання усно.
______________________________________________________
- Стор.249, пит 10 (письмово).
- Переглянути відеоматеріал https://www.youtube.com/watch?v=1yQ5WfqEqQY,
https://www.youtube.com/watch?v=eqw0lg4H9rU
_______________________________________________________________
1. Літературний диктант
(Вставте потрібні слова, запишіть лише їх)
1. Фрідріх скопав маленьку грядочку, обгородив її камінням і посіяв …
2. Зробили з паличок … , зв’язали його травою й поставили на грядці.
3. Місто давно не сердилося на … .
4. У Фрідріха теж була … .
5. Ми любили ціляти в нього … .
6. Він саджав нас на коліна та … .
7. Коли зняли його й узяли на руки, то здивувалися, що … .
8. У кінці листопада ми перешли … .
9. Якось посеред грудня я сиділа на вікні й раптом побачила … .
10. Була велика і кошлата, не квітка, а … .
11. Минуло … .
12. Дівчатка дивилися на нас, мов живі, і запитували: …
2. Читати стор.247-249, пит.11(усно).
_________________________________________________________________
- Вивчити напам’ять В. Симоненко «Лебеді материнства»
- Виконайте завдання на classroom за повістю “Русалонька з 7 В".
- Скласти генеологічне дерево роду Кулаківських або Міщенків. (Зразок у classroom ).
_________________________________________________________
- Вивчити напам’ять поезію В. Симоненка «Лебеді материнства».
- Дочитати «Русалонька з 7В»; стор.242, пит.12(письмово).
Зарубіжна література
19.05
Корнелія Функе "Чорнильне серце"
21.05
Контрольна робота з теми "Сучасна література. Я і світ."
21.05
Контрольна робота з теми "Сучасна література. Я і світ."
На 12.05
Світ майбутнього в оповіданні А.Азімова «Фах»
Прочитайте і співставте свою відповідь на запитання "Яким бачить майбутнє автор оповідання "Фах" ?"
На 14.05
Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула» с.256-265
https://pidruchnyk.com.ua/649-svtova-lteratura-voloschuk-7-klas.html___________________________________________________________________
На
05.05
На
07.05
Образ Джорджа Плейтена
______________________________________________________________________
На 30.04 Повторити розділи
«Літературний детектив», «Світова новела».
___________________________________________________________
На
21.04
Рюноске Акутагава. "Павутинка"
Завдання:
прочитати новелу"Павутинка";
На
23.04
_____________________________________________________________________
- Прочитати оповідання "Чарівна крамниця"
- Перевірте знання за допомогою запитань до оповідання "Чарівна крамниця" с. 240 (Вкладені файли для тих, хто не має нової книжки https://drive.google.com/file/d/0B_P1WvayW_-6VC1HVmxrSlFWZE0/view)
_____________________________________________________________________
На 07.04
- Прослухати О. Генрі «Дари волхвів» https://www.youtube.com/watch?v=I6bzSO3RcH0
На 08.04
- 1. Виконати попередні домашні завдання і класну роботу:
Б) вправу «Закінчи речення», тест «О.Генрі» у GooglClassroom (код 7а fxk2c4l для тих, хто ще не долучився);
В) вивчити поняття НОВЕЛА с.230
- 2. Прочитати оповідання «Дари волхвів» https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=499
_______________________________________________________________
- Тест. Конан Дойл "Пістрява стрічка" (сервіс GooglClassroom)
- 2. Переглянути відео: О.Генрі. Біографія. Енциклопедія або опрацювати матеріал підручника с.228-229.
- 3. Вивчити поняття НОВЕЛА с.230
- 4. Переглянути буктрейлер https://www.youtube.com/watch?v=goIkUjrlzkk та прочитати новелу О.Генрі «Останній листок»с с.230-236
- Прочитати оповідання Конан Дойла «Пістрява стрічка».
- За прочитаним твором А. К. Дойла спробуйте скласти алгоритм «Як написати детектив» або спробуйте написати невеликий детективний твір.
Англійська мова
І група
ІІ група
18-22.05.2020
_____________________________________________________________________________
https://drive.google.com/file/d/1qqb6Ltlh6GhbVnYJCDTcnHIiTOq7XsIG/view?usp=sharing
18-22.05.2020
1. Writing test
2.Перейдіть
за посиланням і опрацюйте текст. Випишіть визначні місця Києва.
12.05-15.05
- Підготуватися до контролю письма(
повторити теми “Placesofinterest”, “Entertainment”; граматичний матеріал PresentSimple, PresentContinuous, FutureSimple, PastContinuousTenses, зворотні
займенники myself, herself, themselves…).
1. Підготуватися до контролю
аудіювання.
2. Перейдіть за посиланням і
виконайте впр. 2 ст. 172
3. Join the link and complete the sentences with Past
Simple or Past Continuous.
_____________________________________________________________________________
1. Путівник
2. Бути типовим 3. Ходити по визначних місцях 4. Мистецька галерея 5. Відвідувати музеї 6. Оглянутися 7. Їздити в тур з екскурсоводом 8. Загубитися 9. Робити фотографії
ІІ. Do Ex 1 page 153,Ex. 2 page 154
ІІІ. Перейдіть за посиланням і
вивчіть граматичний матеріал.
- підготуватися до розповіді про
газету/журнал:
усна розповідь, презентація, проект;
- надіслати написані твори/
презентації/проекти на скриньку brytan_ira@ukr.net.
___________________________________________________
- Завдання знайдеш за посиланням
_____________________________________________________________________
І група
06.04
- Ст..126, в. 3
- https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=343280
10.04
- Ст..127, 5а - за зразком напиши, про випадок, коли ти чи хтось із твоїх рідних був хворий
ІІ група
6 квітня - 10 квітня
- 1. Перейдіть за посиланням, прослухайте аудіо запис і напишіть, який тип фільму.https://drive.google.com/file/d/1fYBOUHlfAfGA1ET7mmBjQGF7-ELwcKL0/view?usp=sharing (усно)
- 2. Вивчіть § 7 p.199, перегляньте таблицю с. 146
- 3. Виконайте впр. 1 с.146 (письмово)
- 4. Прочитайте і перекладіть текст
I like going to the cinema and I like watching films on TV. My favourite types of films are
comedies, action films and cartoons.
I am into comedies because they make me laugh. But my favorite film is «Harry Potter.
It’s a British-American film based on the novels by J. K. Rowling. I like all parts of this
film. In my opinion that it is the best one and all children and adults love Harry. Daniel
Radcliffe plays Harry Potter
There are many computer drawings and special effects in this film. I think «Harry Potter» is
a very interesting fantasy novel about a magic school and magicians. But we can see friendship
and love in it.
I can watch «Harry Potter» again and again. I watch this film with a great interest.
This film teaches us to be friendly and help other people. I advise you to watch it.
I am into- мені подобається
they make me laugh- вони змушують мене сміятися
film based on the novels by- фільм, оснований на романах автора…
all parts of this film- усі частини фільму
all children and adults- усі діти та дорослі
computer drawings – комп’ютерна графіка
special effects- спецефекти
a magic school and magicians- школа магії та чарівники
see friendship- бачимо дружбу
again and again- знову і знову
with a great interest- з великим інтересом
teaches us to be friendly and help other people- вчить нас бути дружніми і допомагати іншим людям
advise you раджу тобі
________________________________________________________________
І група
Понеділок
1. Переглянути відео
Past Perfect Tense
2. вивчити таблиці кн. ст.115, 116
3. ст. 117 - 119, в. 3, 4, 7
4. виконайте тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=336973
П'ятниця
1. повторити лексику до теми "Візит до лікаря":
№
|
Слово
|
Переклад
|
1
|
dentist
|
стоматолог
|
2
|
ask for help
|
простити допомоги
|
3
|
catch a cold
|
застудитися
|
4
|
cough
|
кашель
|
5
|
Examine (a throat)
|
оглядати (горло)
|
6
|
feel good/ill/sick
|
почувати себе добре/погано
|
7
|
get better
|
видужувати
|
8
|
get worse
|
погіршуватися
|
9
|
give the first aid
|
надавати першу допомогу
|
10
|
have a sore throat
|
мати хворе горло
|
11
|
have a tummy ache
|
біль у животі
|
12
|
have an earache
|
мати хворе вухо
|
13
|
have a backache
|
болить спина
|
14
|
have broken arm
|
мати поламану руку
|
15
|
have a headache
|
мати головний біль
|
16
|
have a high temperature
|
мати високу температуру
|
17
|
have a stomachache
|
мати біль у шлунку (животі)
|
18
|
have a toothache
|
зубний біль
|
19
|
health
|
здоров’я
|
20
|
hurt
|
боліти, завдавати болю
|
21
|
keep fit
|
тримати у формі
|
22
|
feel dizzy/ill
|
мати запаморочення/ почув.хворим
|
23
|
Patient
|
пацієнт
|
24
|
prescribe
|
виписувати ліки, призначати
|
25
|
recover
|
видужувати
|
26
|
stay in bed
|
Залишатися в ліжку
|
27
|
take care of
|
доглядати за
|
28
|
take medicine
|
приймати ліки
|
29
|
Touch
|
доторкуватися
|
30
|
call (visit) a doctor
|
дзвонити (відвідувати) лікаря
|
31
|
Break a leg
|
Зламати ногу
|
32
|
Cut a finger
|
Порізати пальця
|
33
|
Check / take the temperature
|
Виміряти температуру
|
34
|
Take a pulse (took)
|
Перевірити пульс
|
35
|
Flu
|
Грип
|
36
|
Sneeze
|
чхати
|
2. ст. 124, в. 1, ст. 125, в. 1, 2
3. пройдіть тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=767312
ІІ група
1. Перейдіть за посиланням, перегляньте відео і назвіть тему уроку.
https://www.youtube.com/watch?v=Vc8nK1J8NiY&index=76&t=0s&list=PLgQNij_
I-bHYG0ovVcVo6fXjuJ1bVWx4Y
2. Вивчіть слова
a comedy- комедія
a science fiction film –науково-популярний
a cartoon- мультфільм
a historical film- історична драма
a horror film- фільм-жахів
a musical- мюзикл
an action film- бойовик
a thriller- трилер
a romance- романтичний
a western-вестерн (фільм про ковбоїв)
a war film- фільм про війну
2. Виконайте впр. 1 с. 138 (підписати картинки), впр.2 с. 139 (з’єднати слова)
3.Перейдіть за посиланням, перегляньте відео. Оберіть 1 з 5 кінокомпаній і випишіть її назву, засновників, найвідоміші фільми, які були зняті цією кінокомпанією: This is… Its founders (творці) was/were….and….. The most famous films which were acted there are…,….,….
https://www.youtube.com/watch?v=5X74tAlVclA&index=77&list=PLgQNij_I-
bHYG0ovVcVo6fXjuJ1bVWx4Y
4. Пригадайте: which-який, котрий, when-коли, who-хто
5. Виконайте впр. 4 с. 145
6. Вивчіть слова:
entertaining- розважальний
depressing- гнітючий
gripping-захоплюючий
fantastic-чудовий
predictable-передбачуваний
interesting-цікавий
brilliant-чудовий
romantic-романтичний
funny-смішний
awful-жахливий
exciting- захоплюючий
boring-нудний
7. За допомогою 4 прикметників, поданих вище, опишіть 2 фільми (один, який Вам подобається, і один, який Вам не подобається. Назви фільмів можна знайти в інтернеті).
My favourite film is… In my opinion it is….and…
I don’t like… I think this film is….and…_______________________________________________________________
І група
Понеділок. Тема: Візит до лікаря
П’ятниця
a comedy- комедія
a science fiction film –науково-популярний
a cartoon- мультфільм
a historical film- історична драма
a horror film- фільм-жахів
a musical- мюзикл
an action film- бойовик
a thriller- трилер
a romance- романтичний
a western-вестерн (фільм про ковбоїв)
a war film- фільм про війну
2. Виконайте впр. 1 с. 138 (підписати картинки), впр.2 с. 139 (з’єднати слова)
3.Перейдіть за посиланням, перегляньте відео. Оберіть 1 з 5 кінокомпаній і випишіть її назву, засновників, найвідоміші фільми, які були зняті цією кінокомпанією: This is… Its founders (творці) was/were….and….. The most famous films which were acted there are…,….,….
https://www.youtube.com/watch?v=5X74tAlVclA&index=77&list=PLgQNij_I-
bHYG0ovVcVo6fXjuJ1bVWx4Y
4. Пригадайте: which-який, котрий, when-коли, who-хто
5. Виконайте впр. 4 с. 145
6. Вивчіть слова:
entertaining- розважальний
depressing- гнітючий
gripping-захоплюючий
fantastic-чудовий
predictable-передбачуваний
interesting-цікавий
brilliant-чудовий
romantic-романтичний
funny-смішний
awful-жахливий
exciting- захоплюючий
boring-нудний
7. За допомогою 4 прикметників, поданих вище, опишіть 2 фільми (один, який Вам подобається, і один, який Вам не подобається. Назви фільмів можна знайти в інтернеті).
My favourite film is… In my opinion it is….and…
I don’t like… I think this film is….and…_______________________________________________________________
І група
Понеділок. Тема: Візит до лікаря
- Вивчити слова http://easy-english.com.ua/health-body-care-vocabulary/
- кн. ст.. 109-110 в.3,5,6 пис.
П’ятниця
- Кн.. ст..112-113 в. 2, 3 (пис.)
- випис. і вивч. Слова ст.. 113
- Повторити §6 с. 205 та опрацювати таблицю на с. 116.2.
- Читати та складати діалоги (усно) Ex.4 p. 118, скласти 2 діалоги (письмово) Ex. 5 p. 122.
- Виконати завдання Ex. 1 p.125.
- Прослухати аудіозапис (за посиланням нижче) тривалістю 2 хв.35 сек. і виконати завдання, які подаються під час прослуховування. https://www.youtube.com/watch?v=T2wwBbrLL7Y А ще додається аудіоскрипт діалогу.
Німецька мова
Виконані завдання прошу надсилати на електронну адресу:
bilyak2@ukr.net
Мобільний зв’язок для отримання консультацій - 0977212544
____________________________________________________________
Тема: «Ми тут живемо»
Тема: «Ми тут живемо»
Повторити ст.. 114 – 130.
Підготовка до контрольної роботи.
____________________________________________________________
Тема: «Ми тут живемо»
1) Впр. 2
ст.145
2) Впр. 2 ст. 147
______________________________________________________________
Тема: «Ми тут живемо»
1) Впр. 2(b)
ст.140
2) Впр. 2 ст. 142
___________________________________________________________
Тема: «Ми тут живемо»
1) Впр. 1 ст.139
_______________________________________________________________
Тема: «Ми тут живемо»
- Впр. 6 ст.138 (усно)
- Впр. 7 ст. 138 (письмово)
_______________________________________________________________
Тема: «Ми тут живемо»
- Впр. 1 ст.134, Впр. 5 ст. 135 (читати і перекладати)
- Впр. 1 ст. 136 (вивчити слова)
_________________________________________________________________
Тема: «Житло»
- 1) Впр. 7 ст.131 (письмово)
- 2) Підготувати проект “Eine Traum Wohnung”
Тема: «Житло»
- Впр. 5 ст.128 (прочитати і перекласти)
- Впр. 1,3 ст. 129-130 (виконати письмово)
Алгебра
18.05
ст.249- задача 1 - прочитати, №1177
22.05
ст.251- виконуємо разом 1,2 - переписати
__________________________________________________
на 15.05
на 15.05
№1057(а), 1059(б),1086(а), 1121(а)
на 4 травня
ст.236: приклад переписати, №1087(б), 1083(б)
на 8 травня
ст.242- прочитати і вивчити,№1121(б),1124(б)
____________________________________________________________________
на 27 квітня
ст.230: письмові відповіді на питання (1-5), №1059(а), 1055(а)
на 24 квітня
ст.217:письмові відповіді на питання(1,2,3),ст 217,218 - виконуємо разом (1,2)-читати,N984(г), 985(б),980(а).- на 24 квітня.
____________________________________________________________________
- 6.04 Лінійна функція розв’язування вправ. Підготовка до контрольної роботи https://www.youtube.com/watch?v=zW7Ecba3Um4
- 9.04 Контрольна робота.
- 13.04 Лінійне рівняння з двома змінними. Графік рівняння.Система рівнянь із двома змінними.п.24-26. Д.З.№911, №958, №1011(1,2)
____________________________________________________________________
- Лінійна функція розв’язування вправ. https://www.youtube.com/watch?v=zW7Ecba3Um4 №1217
- Узагальнення знань. Підготовка до контрольної роботи. Ст.170 тест«Перевір себе».
____________________________________________________________________
- Графік функції. П.22 ст. 150 правила, приклад 1 , №824, 826; приклад2 № 835, 836.
- Лінійна функція та її графік п.23, приклад 3 854, 857, 859.
https://www.youtube.com/watch?v=hmUJdHOJuIQ, https://www.youtube.com/watch?v=zW7Ecba3Um4 - Побудова графіків лінійної функції п.23, 863,870, 871.
Геометрія
7-Б клас
Геометрія
1. 13.05 Розв’язування вправ. Підготовка до
контрольної роботи. п.17-21, задачі за готовими малюнками ст.167 рівень Б.(ПідручникБевз
). Підручник Мерзляк19-22, №552,558, 522
https://www.youtube.com/watch?v=TrLPLuq6LYI&t=327s
https://www.youtube.com/watch?v=icpYg1ms7Nw
(мати циркуль та лінійку)
ПідручникБевз
1. 04.05 Геометричні побудови . Побудова кута
рівного даному, бісектриси кута. Поділ відрізка навпіл
https://www.youtube.com/watch?v=TrLPLuq6LYI&t=327s
https://www.youtube.com/watch?v=icpYg1ms7Nw
(мати циркуль та лінійку)
2.06.05 Практична
робота. Побудова трикутника за стороною і двома прилеглими кутами.
_________________________________________________________________
Підручник Бевз
Підручник Бевз
1. 27.04 Коло вписане в
трикутник. Описане навколо трикутника коло. Дотична до кола. Розвязування задач
за готовими малюнками ст.167 Б
Д.з.Робота на платформі Gios., №812,813
2. 29.04 Геометричні
побудови
https://www.youtube.com/watch?v=icpYg1ms7Nw (мати циркуль та лінійку) Д.з.№600,601
Підручник Мерзляк
1. 27.04 Коло вписане в
трикутник. Описане навколо трикутника коло. Дотична до кола. Розвязування задач
за готовими малюнками ст.167 Б
Д.з.Робота на платформі Gios.,№558
2. 29.04 Геометричні
побудови
https://www.youtube.com/watch?v=icpYg1ms7Nw (мати циркуль та лінійку) п.22 Д.з. побудувати
рівносторонній трикутник із стороною 5см, рівнобедрений трикутник із сторонами
5см, 4см.
____________________________________________________________________________
ПідручникБевз
1.
22.04 Коло
вписане в трикутник. Описане навколо трикутника коло.Дотична до кола. Робота на
платформіGios.
Підручник Мерзляк
22.04 Коло
вписане в трикутник. Описане навколо трикутника коло.Дотична до кола. Робота на
платформіGios.
- 6.04 Повторення та узагальнення по темі «Рівнобедрений та прямокутний трикутники». Розв’язування вправ.
- 8.04 Контрольна робота.
- 13.04 Властивості кола.(конспект) https://www.youtube.com/watch?v=pKsFCg5_nLE
- 15.04 ст.147 Коло вписане в трикутник. Описане навколо трикутника коло. №562,563
__________________________________________________________________
Підручник Бевз
- 1. Геометричне місце точок.ст141-142 вивчити правила. № 584 https://www.youtube.com/watch?v=oYZFA11GGH4
- 2.Дотична до кола.ст134-135 вивчити правило.ст137(виконаємо разом запишіть у зошит 1 задачу). №514 https://www.youtube.com/watch?v=opxi8P5H9aM
__________________________________________________________________
- Повторити ᶴᶴ13, 15, 16, ст. 129 виконати тестові завдання письмово.
- Коло і круг. Прочитати ᶴᶴ 17, вивчити правила, ст.137 давати відповіді на запитання.
- Розв’язати № 502, 505, 513. https://www.youtube.com/watch?v=QrUvP4QWplI
Інформатика
7-б клас
|
Завдання
|
|
12.03.2020
|
Нa сайті ITKnyga виконати електронні уроки №23-24,
законспектувати основні задачі.
|
Python
|
19.03.2020
|
Нa сайті ITKnyga виконати
електронні уроки №25-26 і законспектувати основні задачі.
|
|
02.04.2020
|
Нa сайті ITKnyga виконати електронні уроки №27 і
законспектувати основні задачі.
|
|
09.04.2020
|
Об'єднатися в групи і розпочати роботу над
дослідницьким проектом шодо вирішення певної проблеми міста, школи,
держави. Оформити презентацію проекта згідно
зразка https://docs.google.com/presentation/d/1ZoaOwALF2GiTMa45K78Uc-TzqAVo3C6t6kRuDaxyr_8/edit?usp=sharing
|
Проект
|
23.04.2020
|
Завершити роботу над дослідницьким проектом шодо
вирішення певної проблеми міста, школи, держави. Оформити презентацію проекта
згідно зразка https://docs.google.com/presentation/d/1ZoaOwALF2GiTMa45K78Uc-TzqAVo3C6t6kRuDaxyr_8/edit?usp=sharing
|
|
30.04.2020
|
Компетентнісні задачі. Excel. Текстові величини https://youtu.be/SgmLrYw6hcg
|
Компетентнісні задачі
|
07.05.2020
|
Компетентнісні задачі. Excel. Математичні функції https://youtu.be/fIPRib3m8xU
|
|
14.05.2020
|
Компетентнісні задачі. Excel. Іменовані діапазони
https://youtu.be/mKzw1UxVEyI
|
|
21.05.2020
|
Компетентнісні задачі. PowerPoint Презентація
"Годинник".
Відеодемонстрація https://youtu.be/-fMx2zn_qO0
|
|
28.05.2020
|
Повторення вивченого
|
Історія України
7-Б
клас
Історія
України
Підручник Гісем О.В §26
Підручник Смолій В.А §32
Підручник Власов В.С §25
7-Б
клас
Всесвітня
історія
1.Підручник Ліхтей І.М §20
Підручник Пометун О,§28
1.Підручник Гісем О.В §23
Підручник Смолій В.А §29
Підручник Власов В.С §24
___________________________________________________________________________
1.Підручник Гісем О.В §21,22
Підручник Власов В.С §22,23
___________________________________________________________________________
Тема «Культура Галицько Волинської держави»- 1. Читаємо: авт. Власов §21, авт. Гісем §20
- 2. Дивимось відеоролик за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=Bq_RZX_vFr83.
Заповнюємо таблицю:
Галузь культури Основні досягнення, пам’ятки,
Освіта
Наука
Література
Образотворче
мистецтво
Архітектура
- 4. Створити електронну колекцію, яка представляє культуру Галицько - Волинської держави
- 5. Фото таблиці та електронну колекцію відправити на електронну адресу: bamburova_oks@ukr.net
- 6. Готуємось до усної відповіді під час зустрічі на уроці на платформі ZOOM.
Практичне заняття:«Зовнішня політика Данила Романовича. Коронація»/ «Данило Романович - будівничий Галицько-Волинської держави»).
- Готуємо усне повідомлення.
- Читаємо: §19 (підручник О.Гісем)
- Дивимось відеоролик за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=Hc4lC8eWUlk
Всесвітня історія
1.Підручник Ліхтей І.М §19
Підручник Пометун О,§27
_______________________________________________________________________________
1.Підручник Ліхтей І.М §18
Підручник Пометун О,§26
________________________________________________________________________________
Підручник Ліхтей І.М §17, укласти таблицю
Підручник Пометун О,§25,укласти таблицю
Гуситські війни
План
| |
Причини гуситських війн
| |
Хід війн
| |
Значення війн
|
________________________________________________________________________________
Т
ема «Раннє Відродження. Гуманізм»
ема «Раннє Відродження. Гуманізм»
- Читаємо: §24, авт. Пометун
- Дивимось відеоролик за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=njiWOrM7Eao
- Готуємось до усної відповіді під час зустрічі на уроці на платформі ZOOM.
____________________________________________________________
Тема «Архітектура і мистецтво»
- Читаємо §23 (підручник Пометун)
- Дивимось відеоролик за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=5Sc_HRtD_TU
Географія
1)п 62, підготуватися до контрольної роботи, повтр. п.57-62 Бойко, п.6-13-Пестушко
2)Контрольна робота
___________________________________________________________________________
1).п. 60
п.61. підр. Бойко В.М
2)п.11,12.
п.13 підр. Пестушко В.Ю.
____________________________________________
1).п. 58, підр В.М.Бойко
п.8, підр В.Ю.Пестушко
Тести
2)п.59. підр.В.М.Бойко
п.9,10. В.Ю.Пестушко
____________________________________________
- Бойко п.57, 58
- Пестушко п. 6, 7, 8
На карті знайти всі географічні об'єкти вказані в параграфі
__________________________________________
Завдання на 23.04
1)Бойко В.М. - § 54, 55, 56, повтр. §43-53
Пестушко В.Ю - § 64, повтр. §46-63
2)Описати на вибір одну з країн Азії.
3)Підготуватися до тематичного контролю
Завдання на 24.04
Тематичний контроль
Підручник Бойко В.М.
- Дослідження: Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі (стр. 219);
- §50, Завд 6 стр. 223.
Підручник Пестушко В.Ю.
- §59, 60 (План дослідження скину у вайбер);
- §61
______________________________________________________________
Творче
Додаткове
Хлопці:
Спосіб № 1: маска з бинта чи марлі
Для цього знадобиться: бинт, марля, ножиці, нитка з голкою, вата.
Найпростіший спосіб: візьміть бинт і відріжте від нього 80 сантиметрів.
Складіть відріз вчетверо і прошийте по краях. По кутах можна прив'язати 4
зав'язки по 60 см з цього бинта. Якщо можливості прошити маску немає,
можна просто прив'язати зав'язки по кутах.
Щоб зробити захист більш ефективним, всередину можна покласти шар
вати, але небагато. Інакше буде важко дихати.
Якщо є марля, можна скласти прямокутник з трьох шарів марлі, всередину прокласти
вату.
Така маска обов'язково повинна прикривати підборіддя, рот і ніс.
Важливо: в марлевій/бинтовій масці можна ходити не більше шести годин.
Їх можна прати, вийнявши вату, а перед повторним використанням
обов'язково добре пропрасувати.
Спосіб № 2: тканинна маска
Для цього способу вам знадобиться: квадратний відріз льону або бавовни,
два шматка резинки. Розмір підберіть такий, щоб маска щільно охопила
ваше обличчя, закривши підборіддя і ніс.
Розмір тканини приблизно 19 х 38 см.
Тканину потрібно скласти удвічі і зібрати гармошкою. Краї зігнути і прошити
(руками або на швейній машинці), потім пришити резинку.
Обов’язково прогладити тканину.
________________________________________________________________
https://vseosvita.ua/library/domasni-zavdanna-z-fizicnoi-kulturi-108630.html
________________________________________________________________________
- 1.БойкоВ.М. - 1)§46, 47, 48
- Завдання - В зошиті скласти таблицю по природних зонах Євразії.
- 2.Пестушко В.Ю. - 1)§53, 54, 55; 2)§56, 57, 58
- Завдання - В зошиті скласти таблицю по природних зонах Євразії.
_________________________________________________________________
- Підручник - В.Ю.Пестушко - §50, 51,52,53
- Підручник - В.М. Бойко - § 45, 46
- Заповнити таблицю у зошитах "Характеристика кліматичних поясів"
Основи здоров'я
Приєднатися до classroom користуючись ІНСТРУКЦІЯ 1
Хвороби цивілізації. (неінфекційні захворювання). Параграф 25.
Соціальні чинники ризику хвороб цивілізації
Переглянути - ВІРТУАЛЬНА БЕСІДА
Запиши свої думки та висновки чи поради, щодо отриманої інформації.
___________________________________________________________
- Хвороби цивілізації. (неінфекційні захворювання). Параграф 25.
- Соціальні чинники ризику хвороб цивілізації
- Переглянути - ВІРТУАЛЬНА БЕСІДА
- Запиши свої думки та висновки чи поради, щодо отриманої інформації.
Фізика
1.Переглянути вказану презентацію
2.Впр.17, ст.243
__________________________________________________________
1.Прочитати ст.244-245
2.Впр.16 на ст.243
__________________________________________________________
1.Прочитати та вивчити правила і формули §36
2.Розглянути розв’язану задачу на ст. 256.
3.Впр. 36(2,3,)
_______________________________________________
1.Прочитати та вивчити правила і формули §34-§35
2.Розглянути розв’язані задачі на ст. 224, 231.
3.Впр. 34(3,4), впр.35(2)
____________________________________________________
1.Прочитати та вивчити правила і формули §32
2.Впр. 31(2,3), впр.32(3,6)
_________________________________________________
- Прочитати та вивчити правила і формули §30-§31
- Розглянути розв’язані задачі на ст.202, ст.206
________________________________________________________
- Прочитати та вивчити формули та правила §31-§32
- Виконати вп. 32(1,5)
_________________________________________________________
- Прочитати та вивчити правила і формули §28-§30.
- Розглянути задачу з пояснХімія7Б клас(07.05) Повторити параграф 24. Підготуватись до самостійної роботи (розв’язування задач на масову частку розчиненої речовини.)Виконати завдання з підручника ст.159 вп.4,7.енням на ст.185.
- Виконати вп.28(7), вп.29(9), вп 30(4).
_________________________________________________________
- Прочитати та вивчити правила і формули §26-§27.
- Розглянути задачі з поясненням на ст.172 та ст.178.
- Виконати вп.26(2-3), вп.27(2-4).
Хімія
21.05
Контрольна робота
____________________________________________________________________________
14.05
Повторити параграфи 22- 24. Готуємось до контрольної роботи.Орієнтований варіант
контрольної роботи у телеграмгрупі.
07.05
Повторити
параграф 24. Підготуватись до самостійної роботи (розв’язування задач на масову частку
розчиненої речовини.)Виконати завдання з підручника ст.159 вп.4,7.
_____________________________________________________________________________
30.04
Опрацювати параграф 24. Робочий зошит ст. 126-127 (с.р). Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=cF98mV062tc
23.04
Повторити параграф 23. Робочий зошит ст.
114-115 д.з. І-ІІ рівень. Переглянути відео
https://www.youtube.com/watch?v=ZFC73sABqrM
08.04.2020
|
Прочитати
§ 23 № 4, 6 ст. 159
|
01.04.2020 Прочитати § 22 № 3, 7 ст.154 |
Біології
1. Вивчити матеріал по темі «Співіснування організмів в угрупуваннях» (параграф
53).
2. Опрацювати матеріал по темі «Основи охорони природи» (параграф 54).
Підготуватись до виконання тесту по темі «Організм і середовище»
____________________________________________________________________
1. Вивчити матеріал по темі «Співіснування організмів в угрупуваннях» (параграф 53).
2. Опрацювати матеріал по темі «Основи охорони природи» (параграф 54). Підготуватись до виконання тесту по темі «Організм і середовище»
1. Вивчити
матеріал по темі «Ланцюги живлення і потік енергії» (параграф 52)
2. Опрацювати матеріал
по темі «Співіснування організмів в угрупуваннях» (параграф 53).
___________________________________________________________________
1.
Повторити
параграфи 42 – 50. Пройти тести на сторінці 221. Підготуватись до
контрольної роботи по темі «Поведінка тварин».
2.
Контрольна робота по темі «Поведінка тварин».
____________________________________________________________________
1. Вивчити
матеріал по темі «Еволюція
поведінки тварин» (параграфи 50).
2. Опрацювати матеріал
по темі «Поняття про
популяцію, екосистему та чинники середовища» (параграф 51).
__________________________________________________________________________
1. Вивчити
матеріал по темі «Соціальна
поведінка тварин» (параграф 48).
2. Опрацювати матеріал
по темі «Комунікація
тварин» (параграф 49).
________________________________________________________________
- Вивчити матеріал по темі «Форми поведінки тварин» (параграф 45).
- Опрацювати матеріал по темі «Репродуктивна і соціальна поведінка тварин» (параграфи 46 - 47).
___________________________________________________________________________
- Вивчити матеріал по темі «Поведінку тварин у природі та методи її вивчення» (параграф 42).
- Опрацювати матеріал по темі «Вроджена і набута поведінка тварин» (параграф 43).
_________________________________________________________________
Обов’язкове- Повторити матеріал по темі «Процеси життєдіяльності тварин» (параграфи 28 - 37). Переглянути відео урок: https://www.youtube.com/watch?v=V54S7h7cKtY&fbclid=IwAR3uop1wK_V_f0z3HWuqkI-K-8hBGTF4gXF7Uqj48aumncYJA0ryCWnlQqw.
- Пройти тест на сторінці 180.
- Вивчити матеріал по темах «Подразливість. Розмноження і розвиток тварин» (параграфи 38 - 41). Переглянути відео урок: https://www.youtube.com/watch?v=C-bA0xd34w4&fbclid=IwAR0mp8PyEnZ3vz4xKWdJ9G1HeZ31EDzLyZCn9j2roYcQVvinplJb04feBiU.
- Зробити опорний конспект 39 і 40 параграфів.
Творче
- Створити запитання до 41 параграфу (використовуючи сервіс Learningapps).
- Зробити карту понять до 40 параграфу (використовуючи сервіс MindMeister).
Додаткове
- Будь ласка, зареєструйтесь на сайті mozaBook та mozaWeb (безкоштовно). Тут є українські електронні підручники, 3D-презентації, відео та ілюстрації, інструменти й ігри (дуже цікаво і пізнавально). Перегляньте матеріал по темі.
__________________________________________________
Обов’язкове - Підготуватись до контрольної роботи по темі "Процеси життєдіяльності тварин" (повторити параграфи 28 - 36), опрацювати матеріал з зошита.
- Вивчити матеріал по темі "Подразливість. Розмноження і розвиток тварин" (параграф 37 - 39).
- Провести спостереження за домашніми улюбленцями. Описати їх поведінку (рефлекси).
- Опрацювати рубрики "Цікаво!" і "Для допитливих і кмітливих" сторінки підручника 116- 180.
- Переглянути віртуальний 3D – Тур Зоологічним музеєм Львівського національного університету ім. І. Франка) https://museums.lnu.edu.ua/zoology/3d-tour/
Інформатика
- (10/04/2020) - Об'єднатися в групи і розпочати роботу над дослідницьким проектом шодо вирішення певної проблеми міста, школи, держави. Оформити презентацію проекта згідно зразка https://docs.google.com/presentation/d/1ZoaOwALF2GiTMa45K78Uc-TzqAVo3C6t6kRuDaxyr_8/edit?usp=sharing
____________________________________________________________
- (До 03/04/2020) Нa сайті ITKnyga виконати електронні уроки №27 і законспектувати основні задачі.
- Тим учням, в кого не виконані попередні уроки, доробити їх.
- (До 24/03/2020) Нa сайті ITKnyga виконати електронні уроки №23-24, 25-26 і законспектувати основні задачі.
- Тим учням, в кого не виконані попередні уроки, доробити їх.
Основи здоров'я
Приєднатися до classroom користуючись ІНСТРУКЦІЯ 1
-
Найближче оточення дитини. Параграф 24
- Переглянути натисни ТУТ та дати відповідь на питання письмово
Приєднатися до classroom користуючись ІНСТРУКЦІЯ 1
- Найближче оточення дитини. Параграф 24
- Переглянути натисни ТУТ та дати відповідь на питання письмово
Трудове навчання
Завдання. Уважно розглянути банк-даних
виробів аналогів. Обрати один із варіантів за основу. В домашніх умовах із
доступних матеріалів виготовити подібний виріб. Зробити фото того, як ви
використовуєте свою гру. Звіт про виконання (фото) викласти . Про спосіб подання
звіту повідомити вчителя у предметних групах Вайбер.
Банк-даних виробів-аналогів:
____________________________________________________________________
Хлопці:
- перейдіть за посиланням https://mail.google.com/mail/u/4/?tab=wm&ogbl#inbox?projector=1
_____________________________________________________________________
- Виготовлення проекту маска для обличчя
Спосіб № 1: маска з бинта чи марлі
Для цього знадобиться: бинт, марля, ножиці, нитка з голкою, вата.
Найпростіший спосіб: візьміть бинт і відріжте від нього 80 сантиметрів.
Складіть відріз вчетверо і прошийте по краях. По кутах можна прив'язати 4
зав'язки по 60 см з цього бинта. Якщо можливості прошити маску немає,
можна просто прив'язати зав'язки по кутах.
Щоб зробити захист більш ефективним, всередину можна покласти шар
вати, але небагато. Інакше буде важко дихати.
Якщо є марля, можна скласти прямокутник з трьох шарів марлі, всередину прокласти
вату.
Така маска обов'язково повинна прикривати підборіддя, рот і ніс.
Важливо: в марлевій/бинтовій масці можна ходити не більше шести годин.
Їх можна прати, вийнявши вату, а перед повторним використанням
обов'язково добре пропрасувати.
Спосіб № 2: тканинна маска
Для цього способу вам знадобиться: квадратний відріз льону або бавовни,
два шматка резинки. Розмір підберіть такий, щоб маска щільно охопила
ваше обличчя, закривши підборіддя і ніс.
Розмір тканини приблизно 19 х 38 см.
Тканину потрібно скласти удвічі і зібрати гармошкою. Краї зігнути і прошити
(руками або на швейній машинці), потім пришити резинку.
Обов’язково прогладити тканину.
________________________________________________________________
- Доробити проект "Шкатулка"
- Виконати тести за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeJu_M2u13qp6JV7RX5tJUGQbOqBXVQMsyD6zDP15-KiJqmlQ/viewform
Трудове навчання
Дівчата
07.05
Перегляньте відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=irILo8g8Vd0
Фото робіт відправте у групу до 10 травня
__________________________________________________________________________
23.04.2020
Переглянути відео за посиланням
Творче завдання: створити власний дизайн пакувального паперу, використовуючи штампи із овочів( формат А4 абоА3,
кольори-довільні)
Дівчата
https://www.youtube.com/watch?v=irILo8g8Vd0
Фото робіт відправте у групу до 10 травня
__________________________________________________________________________
23.04.2020
07.05
Перегляньте відео за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=irILo8g8Vd0
Фото робіт відправте у групу до 10 травня
__________________________________________________________________________
23.04.2020
Творче завдання: створити власний дизайн пакувального паперу, використовуючи штампи із овочів( формат А4 абоА3,
кольори-довільні)
Музичне мистецтво
Створити проект «Святкова та розважальна музика»
_______________________________________________
Повторити пісню «Чорнобривці». https://www.youtube.com/watch?v=Xun90foUKKA
Створити проект «Святкова та розважальна музика»
_________________________________________________
Вивчити пісню «Чорнобривці». https://www.youtube.com/watch?v=Xun90foUKKA
Створити проект «Святкова та розважальна музика»
_________________________________________________
_______________________
_______________________
Повторити пісню «Моя
планета Земля». https://www.youtube.com/watch?v=5xK8vwZX_Ok
Прослухати твір Г. Генделя «Музика для королівського
феєрверку». https://www.youtube.com/watch?v=IxhAxKLFH7c
.
______________________________________________
_________________________
_________________________
Вивчити пісню «Моя
планета Земля». https://www.youtube.com/watch?v=5xK8vwZX_Ok
Прослухати твір К. Дебюссі «Місячне сяйво». https://www.youtube.com/watch?v=Vra-6i--nVs.
Передати зміст твору за допомогою образотворчого мистецтва.
__________________________________________________________________________
- Повторити пісню «Червона рута». https://www.youtube.com/watch?v=71czPTLm4Zo
- Переглянути відеоролик. https://www.youtube.com/watch?v=ZAJfdISuwwg …
- Написати в зошит, що ви дізналися про електронну музику?
- _____________________________________________________________________
- Вивчити пісню «Червона рута» https://www.youtube.com/watch?v=71czPTLm4Zo
- Переглянути музичну казку «Казка про музичні інструменти». Написати в зошит, про які музичні інструменти розповідається в цій казці… https://www.youtube.com/watch?v=g2aPGE9fqRs
_______________________________________________________________________
- Повторити пісню О. Злотника «Музика рідного дому». https://www.youtube.com/watch?v=R-RmgOSzK30
- Переглянути мультфільм «Пригоди капітана Врунгеля» . Підготувати письмовий відгук про нього. https://www.youtube.com/watch?v=JwPTStU3Ubg
- Вивчити пісню О. Злотника «Музика рідного дому». https://www.youtube.com/watch?v=R-RmgOSzK30
- Переглянути мюзикл «Собор Паризької Богоматері»
Образотворче мистецтво
12.05
Переглянути відео за посиланням
Творче завдання : засвоїти нетрадиційну техніку малювання гілочки розквітлого бузку.
Творче завдання : засвоїти нетрадиційну техніку малювання гілочки розквітлого бузку.
__________________________________________________
05.05.2020
Відділ культури Яворівської РДА закликає усіх творчих учнів взяти участь у конкурсі малюнків на тему "Збережу природу від пожеж"(техніка виконання довільна, формат А3, А4).
Фото робіт відправите у групу для оцінювання та відбору до 7 травня.
Переможці будуть урочисто нагороджені цінними призами та подяками 1 червня 2020 р.
в РНД "Сокіл", де й буде розміщена виставка кращих малюнків учасників.
_________________________________________________
- 14.04.2020
- Переглянути відео за посиланням
- Створити власну писанку-мальованку акварельними фарбами та маркерами.
__________________________________________________________________________
- Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=xkqi1D2MQLo
- Творче завдання: самостійно створити малюнок у вказаній техніці, використовуючи холодну гаму кольорів.
_______________________________________________________________
- Основні стилі сучасного світу: класичний, романтичний, спортивний, фольклорний та їх різновиди.
- Творче завдання: створити ескіз сучасного одягу , використовуючи традиційні українські народні мотиви.
Фізична культура
Виконання вимог тижневого рухового режиму:- Ранкова гігієнічна гімнастика
http://e-rANOK.cOM.uA/uPLOAD/b134055U_kOMPLEKSNI-zANJATTJA_sTARSHA-gRUPPA_dEMO.pDF
- ходьба на місці з високим підніманням стегна;
- вправи для розвитку гнучкості ( в положенні стоячи, сидячи, лежачи);
- вправи для м’язів рук, ніг, тулуба;
- вправи в упорі лежачи на підлозі;
- вправи у рівновазі (стійка на одній нозі з різним положенням рук);
- вправи для м’язів черевного преса;
- вправи для розвитку сили( вправи з гантелями, еспандером)
- вправи для правильної постави (утримування легких предметів на голові).
https://vseosvita.ua/library/domasni-zavdanna-z-fizicnoi-kulturi-108630.html
________________________________________________________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар